Veelgestelde vragen/FAQ

BookaHouse.nl

Van wie is deze website?

Deze website is onderdeel van OneStepTravelB.V.

OneStepTravel BV heeft verschillende websites voor appartementen, vakantiehuizen en vakantievilla’s in verschillende dorpen, regio’s en landen.

Wie is OneStepTravel B.V.

OneStepTravel is een zelfstandige onderneming gericht op de bemiddeling van vakantiehuizen. OneStepTravel is ontstaan vanwege de jarenlange persoonlijke ervaring van de eigenaren in de verhuur en het beheer van vakantiehuizen. OneStepTravel is gevestigd in Medemblik.

OneStepTravel biedt via verschillende websites vakantiehuizen, appartementen, bungalows en andere vakantiewoningen aan in diverse Europese landen, regio’s en plaatsen.

Wij trachten veel keuze te bieden door het aanbod te tonen van meerdere touroperators in deze landen, regio’s en plaatsen. Via ons komt de overeenkomst van verhuur van het vakantiehuis met de touroperator tot stand. Omdat is OneStepTravel uitsluitend als intermediair fungeert en zelf geen reisagent is, kunnen wij helaas geen lid worden van de ANVR.

Je boekt via BookaHouse veilig: Wij werken uitsluitend samen met zeer bekende en gerenommeerde touroperators. Het merendeel van deze touroperators is wel aangesloten bij het ANVR. Wij berekenen geen kosten voor de bemiddeling van een vakantiehuis! Je betaalt beslist niet meer dan bij de touroperator zelf.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

De diverse touroperators waarvoor OneStepTravel BV bemiddelt hebben eigen Algemene Voorwaarden. Je kunt deze Algemene Voorwaarden vinden gedurende het beveiligde boekingsproces

Hoe kan ik contact opnemen met jullie?

Je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of telefonisch via 0229-852297. Wanneer je ons een bericht stuurt reageren wij zeker binnen 48 uur. Wij doen ons uiterste best om je naar tevredenheid van informatie te voorzien.

Verblijf

Waar ligt het vakantiehuis wat ik gehuurd heb precies?

Nadat de volledige reissom voldaan is, ontvang je het verblijfticket. Daarop staan de adresgegevens van het vakantiehuis.

Waarom moet ik een borgsom betalen?

Vaak moet je ter plaatse een aantal kosten betalen (bijkomende kosten ter plaatse en eventuele schade). Om deze reden betaal je bij aankomst een borgsom.

Waar kan ik zien of er bijkomende kosten zijn?

De eventuele bijkomende kosten staan vermeld bij de huisbeschrijving. Tevens worden deze getoond in het boekingsproces. Wij berekenen nooit extra boekingskosten!

Ik wil graag op een ander moment aankomen/vertrekken, kan dat?

Op een afwijkend moment aankomen, een dag eerder en/of later vertrekken kan alleen in bijzondere gevallen en na overeenstemming met de huiseigenaar en/of touroperator. Soms zijn hier extra kosten aan verbonden, neem hiervoor svp contact op met de touroperator.

Ik wil ons huisdier meenemen, kan dat?

In de huisbeschrijving staat vermeld of een huisdier is toegestaan, je dient dit bij de boeking te melden. Wanneer je met de hond of kat naar een ander land reist, ben je verplicht een dierenpaspoort mee te nemen. In dit paspoort staat o.a. een bewijs van inenting tegen hondsdolheid. Je huisdier dient voorzien te zijn van identificatie, zoals een onderhuidse chip of een tatoeage.

Voor het meenemen van een huisdier naar het Verenigd Koninkrijk gelden afwijkende eisen, informeer hiernaar ruim voor vertrek!

Is er bed- en handlinnen in het vakantiehuis aanwezig?

Of er bed- en handlinnen aanwezig is verschilt per huis. Deze informatie vind je op de huisbeschrijvingspagina en bij de boekingsgegevens.

Wordt het huis schoongemaakt of moet ik dit zelf doen?

Tenzij dit anders aangegeven is, hoef je het vakantiehuis niet zelf schoon te maken. Wel dien je het huis vanzelfsprekend altijd in een goede staat (‘bezemschoon’) achter te laten. Het verschilt per huis of de schoonmaakkosten in de huurprijs inbegrepen zijn of niet. Deze informatie vindt je o.a. onder ‘Kosten ter plaatse’ op de huisbeschrijvingspagina.

Moet ik toeristenbelasting betalen?

Indien er toeristenbelasting betaald moet worden, is deze of inbegrepen in de prijs of moet deze ter plaatse betaald worden. Bij het kostenoverzicht vindt je onder ‘Kosten ter plaatse’ wat in jouw situatie van toepassing is.

Verzekeringen

Welke verzekeringen moet ik afsluiten?

Je bent niet verplicht om verzekeringen af te sluiten. Om onvoorziene kosten te voorkomen raden wij wel aan een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten.

Ik heb al geboekt, kan ik alsnog een verzekering afsluiten?

Indien er nog geen annuleringsreden bekend is, is het mogelijk om binnen zeven dagen na boeking alsnog een annuleringsverzekering af te sluiten. Een reisverzekering kun je tot de dag van vertrek afsluiten.

Betalen

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen zijn inclusief omzetbelasting.

Zijn mijn gegevens veilig?

Je boeking vindt plaats via een beveiligde SSL-verbinding. Tijdens het boekingsproces worden je gegevens, d.m.v. een SSL-beveiliging versleuteld. (Secure Socket Layer). Hierdoor zijn derden niet in staat deze gegevens tijdens de overdracht te lezen. Veilig boeken!

Wanneer moet ik (aan)betalen?

De betalingsvoorwaarden zijn afhankelijk van de accommodatie en de touroperator. Meestal wordt een aanbetaling van 20%-40% gevraagd. De slotbetaling wordt 4 tot 7 weken voor het vertrek of, in slechts enkele gevallen, gedeeltelijk ter plaatse betaald. De exacte betalingsvoorwaarden ontvang je van de touroperator na het plaatsen van een boeking.

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

Wij respecteren je privacy en zullen deze nooit met andere partijen als de touroperator delen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie omtrent de omgang met persoonlijke en technische gegevens.

Boeken

Hoe maak ik een boeking via de website?

Je boekt heel eenvoudig via de website. Uiteraard gebeurt dit via een beveiligde verbinding. Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

Hoe zie ik welke vakantiehuizen nog beschikbaar zijn?

Wanneer je, in het zoekfilter, je datum en dergelijke kiest, worden alleen de beschikbare vakantiehuizen in het zoekresultaat weergegeven.

Hoe ver van tevoren kan ik boeken?

De meeste huizen kunnen ver van te voren geboekt worden, wanneer je de gewenste datum kunt aanklikken is boeken mogelijk.

Wat gebeurt er als ik definitief geboekt heb?

Je ontvangt direct een boekingsbevestiging/huurovereenkomst per mail van de touroperator per e-mail of post. In de huurovereenkomst staat aangegeven binnen welke termijn je de (aan)betaling dient te voldoen. Nadat de volledige betaling is ontvangen, ontvangt je per e-mail verdere gegevens met de adresgegevens van het vakantiehuis.

NB: Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Kan er iets aan de boeking veranderd worden?

Neem in dat geval direct contact op met de touroperator. De contactgegevens van de touroperator staan in de reserveringsbevestiging. Mogelijk worden er kosten in rekening gebracht voor de wijziging, conform de voorwaarden van uw touroperator.

Kan ik het adres van het vakantiehuis alvast ontvangen?

Het adres van het vakantiehuis ontvang je na het betalen van de boeking. De adresgegevens mogen, wegens privacywetgeving, niet prijsgeven vóór er geboekt is.

Telt een baby als meereizend persoon, of bovenop het aantal (volwassen) personen?

Een baby telt ook als meereizend persoon. Bij elk vakantiehuis staat vermeld hoeveel personen zijn toegestaan. Dit betreft het aantal volwassen en kinderen dat in het vakantiehuis mag verblijven. In een aantal gevallen mag dit aantal overschreden worden met 1 of 2 baby’s van 0 tot en met 2 jaar. Wanneer dit het geval is, staat dit vermeld op de eerste stap van het boekingsproces. Je mag er echter niet van uitgaan, dat er ook extra inventaris of een babybedje aanwezig is. Wanneer je het aantal gasten overschrijdt met een baby tot en met 2 jaar, dien je dus zelf voor een bedje te zorgen.

Annuleren

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Wanneer u door omstandigheden genoodzaakt bent uw boeking te annuleren, neem dan svp zo snel mogelijk telefonisch of per e-mail contact op. Houd uw boekingsnummer en klantnummer bij de hand.

Aan een annulering zijn vrijwel altijd kosten verbonden. Wanneer u een annuleringsverzekering heeft afgesloten en u annuleert de boeking met een voor de verzekering geldige reden, dan kunnen de kosten mogelijk via de verzekering teruggevorderd worden.

NB: Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

BookaHouse

VakantiehuisOudenNieuw Pekelharinghaven 48
1671 HM Medemblik
Nederland
085-1301265
info@onesteptravel.nl